Jaaroverzicht 2023

Het jaar 2023 was, na een periode van 3 jaar, het eerste jaar dat er in Nederland geen (zware) coronamaatregelen waren. Aan het begin van het jaar is zelfs het (zelf)test- en isolatieadvies te komen vervallen. Daarmee wordt corona als een van de vele (griep)virussen gezien, zonder extra maatregelen. Voor Alrijne betekent dit dat 2023, ook na 2022, nog steeds in het teken stond van het opbouwen na de intensieve coronaperiode. Letterlijk opbouwen als het gaat om de uitvoering van de nieuwbouwplannen, en figuurlijk opbouwen als het gaat om het weer balans vinden in de werkdruk, ziekteverzuim en benodigde investeringen. 2023 zat weer vol ontwikkelingen en uitdagingen! Dit drukke jaar hebben we samen tot een succes gemaakt. We zijn trots op onze medewerkers die zich dag in, dag uit weer inzetten om de beste zorg te leveren voor onze patiĆ«nten en bewoners.

Dit jaarverslag vormt samen met de jaarrekening, te vinden in hoofdstuk 12, en het jaarverslag van de Raad van Toezicht, te vinden in hoofdstuk 13, de vereiste jaarlijkse verslaggeving. Met dit stuk hopen wij de lezer mee te nemen in het reilen en zeilen van ons ziekenhuis in het afgelopen jaar.

Veel leesplezier!

Raad van Bestuur Alrijne Zorggroep