Onze hoogtepunten op social media in 2024

Afgelopen jaar deelde Alrijne verschillende mooie verhalen met een groot publiek. Op Facebook bereikten we 203.000 weergaven met 122 berichten, terwijl de gezamenlijke verpleeghuisaccounts bijna een bereik van 51.500 telden. Op Instagram bereikte Alrijne 47.800 weergaven met 91 berichten, en vier afdelingen namen het account over voor een blik achter de schermen via de Stories. Tot slot, op LinkedIn had het ziekenhuis van Alrijne in 2024 ruim 450.000 weergaven.

Welke onderwerpen hadden de meeste impact? Ontdek het in deze top 7!

Verhuizing Mammapoli

Op 6 maart 2024 is de Mammapoli in Leiden officieel geopend. Het voordeel aan deze locatie is dat we hier de ruimte hebben om onze zorg te bundelen op 1 plek. Hier zijn specialismes Chirurgie, Radiologie en de oncologieverpleegkundigen onder één dak te vinden. Op Instagram behaalde dit bericht 13.000 weergaven en op Facebook ruim 8.500 weergaven. Ook kreeg de verhuizing van Leiderdorp naar Leiden aandacht in het Leidsch Dagblad. 

Duurzaamheid: Leiderdorp aardgasvrij

Op 10 oktober 2024 werd bekend dat locatie Leiderdorp grotendeels aardgasvrij wordt verwarmd. Dit duurzame initiatief met o.a. een gele warmtepomp en dubbele WKO trok veel aandacht. Het bericht werd op Instagram meer dan 5.000 keer weergegeven en op LinkedIn bereikte het honderden volgers. Ook op de website werd het nieuwsbericht goed bekeken. 

 

Trots op snelle en innovatieve zorg

Halverwege 2024 bleek dat ons ziekenhuis de snelste Door To Needle Time (DTNT) van Nederland heeft bereikt, met een mediane tijd van 17 minuten. Dit is de tijd tussen het moment dat een patiënt met een herseninfarct het ziekenhuis binnenkomt en de start van de trombolysebehandeling. Met 11.109 weergaven op LinkedIn was dit één van de meest gelezen berichten.


Eind februari brachten we het nieuws dat we als eerste in de regio begonnen met het opereren van twee ogen op één dag, in plaats van twee verschillende momenten. 7.000 keer is dit bericht op Facebook bekeken. Op LinkedIn bereikte de post over de nieuwe operatietechniek waarbij een robotarm helpt bij het plaatsen van de knie ruim 8.500 weergaven.

Start van Clinics van Alrijne

De opening van de Clinics op 26 maart 2024 werd feestelijk gevierd en goed opgepakt in de media. Op LinkedIn kreeg het bericht veel positieve reacties van zorgprofessionals. De bijbehorende webpagina werd meer dan 8.000 keer bezocht in 2024. Zorgvisie schreef een artikel waarin Alrijne werd geprezen voor de innovatieve aanpak van planbare zorg. Ook Skipr besteedde er aandacht aan. 

Open Dag

Op 16 maart 2024 openden we de deuren van ons ziekenhuis is Leiden voor alle belangstellenden. Voor jong en oud was er van alles te zien en te beleven, zoals in de operatiekamers kijken, een rolstoelrace doen en langs de poppendokter. Met bijna 5.000 bezoekers was de open dag een groot succes. De Save the date had op Facebook een bereik van 49.000, alle andere berichten op Facebook en Instagram tellen bij elkaar een bereik van bijna 86.000. Het trok niet alleen veel aandacht in ons ziekenhuis en op onze social media, maar ook van Omroep West, Sleutelstad en Leiderdorps Weekblad.

Ook op 25 mei 2024 openden we onze deuren. Deze keer konden (bijna) afgestudeerd verpleegkundigen langskomen in Leiderdorp bij de Intensive Care, Spoedeisende Hulp en Eerste Hart Hulp/Hartbewaking. In totaal mochten we 35 deelnemers verwelkomen. We ontvingen 7 sollicitaties voor de verschillende opleidingen IC, SEH en CCU.

Leiderschapswissels in de raad van bestuur

De bekendmaking dat Annemiek Rutters voorzitter werd van de raad van bestuur was het best bekeken LinkedIn-bericht van 2024: bijna 21.000 weergaven. Ook het vertrek van Peter Jue en Yvonne Wilders in april kreeg veel aandacht. Media als Leidsch Dagblad, Skipr en Sleutelstad namen het nieuws over. 

Collega’s in de prijzen

In 2024 viel Alrijne in ieder geval twee keer in de prijzen. Lennert Kulker werd verkozen tot Physician Assistant van het Jaar, een titel die hem werd toegekend dankzij massale steun van collega’s en lof van de vakjury. Het bericht hierover werd op LinkedIn meer dan 10.000 keer bekeken. Ook het verbeterprogramma SamenBeter werd bekroond, met de landelijke Develhub L&D Impact Award. De winnende casus over het verminderen van pauzeverstoringen op een verpleegafdeling maakte grote indruk. Beide successen kregen veel positieve reacties op sociale media.