Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent. Dat kan te maken hebben met de gang van zaken tijdens een onderzoek, een behandeling, de voorlichting die u hebt gekregen, de wijze waarop men zich tegenover u gedroeg of de manier waarop zaken zijn georganiseerd.
Wij horen dit graag! Uw ervaringen zijn een belangrijk signaal om van te leren en te verbeteren. U kunt ons op verschillende manieren uw mening laten weten.
U kunt uw klacht bespreken met de betrokkene, de teamleider of de specialist. Een gesprek werkt vaak verhelderend en leidt meestal tot een oplossing.
Vindt u het moeilijk om uw klacht rechtstreeks te bespreken, dan kunt u contact opnemen met de klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris stelt zich onpartijdig op als bemiddelaar. In die hoedanigheid kan de klachtenfunctionaris aanwezig zijn bij een gesprek tussen u en de betreffende persoon. En informeert u over de mogelijkheden met betrekking tot de interne of externe afhandeling van uw klacht. Ook kan de klachtenfunctionaris u adviseren en helpen bij het vinden van een passende oplossing van uw klacht.
Wij nemen al uw reacties serieus en gaan hier vertrouwelijk mee om. Vanzelfsprekend heeft het indienen van een klacht geen negatieve gevolgen voor het verloop van uw behandeling.
- Download: Klachtenregeling Alrijne Zorggroep
Contact met de klachtenfunctionaris
U dient uw klacht in bij de klachtenfunctionarissen die bij Alrijne werken. U kunt hen als volgt bereiken om uw klacht in te dienen:
- Telefonisch op werkdagen: 06 2712 9804 of 06 2533 7261
- Digitaal: u dient uw klacht in via een formulier op de website
- Per e-mail: klachtenfunctionaris@alrijne.nl
- Mondeling: via de balie van de receptie in het ziekenhuis
- Schriftelijk:
Alrijne Ziekenhuis t.a.v. de klachtenfunctionaris
Simon Smitweg 1, 2353 GA Leiderdorp
Wij doen ons best u zo goed mogelijk te helpen. Het kan echter zijn dat u over sommige onderdelen van uw behandeling of over uw verblijf in Alrijne niet geheel tevreden bent.
Mocht u na behandeling van uw klacht door de klachtenfunctionaris niet tevreden zijn of wilt u alsnog graag een schriftelijk oordeel (wel/niet gegrond) over de door u ingediende klacht, dan kunt u aangeven bij de klachtenfunctionaris dat u uw klacht graag behandeld ziet door de externe klachtenadviescommissie van Alrijne.
Reglement en procedure
Wanneer de klachtenfunctionaris uw klacht doorstuurt aan de klachtencommissie, zal de ambtelijke secretaris contact met u opnemen. De secretaris kan u meer informatie geven over de procedure. U leest ook meer hierover in het reglement.
Hoorzitting
In veel gevallen maakt een (gezamenlijke) mondelinge hoorzitting onderdeel uit van de behandeling van uw klacht door de klachtenadviescommissie. In principe vinden de hoorzittingen iedere eerste dinsdag van de maand plaats tussen ca. 17.00 - 19.00 uur. In geval van nationale feestdagen of in vakantieperiodes kan hiervan afgeweken worden. Meer informatie hierover kan de ambtelijk secretaris van de klachtenadviescommissie u geven.