Of uw zorgverzekeraar uw consult, onderzoek, behandeling en of opname in ons ziekenhuis (helemaal of deels) vergoedt, hangt af van hoe u verzekerd bent. Controleer dit van tevoren in uw polisvoorwaarden of vraag het aan uw zorgverzekeraar. Sommige behandelingen worden niet vergoed. Houd er rekening mee dat u aansprakelijk bent voor de betaling. Neem het pasje van uw zorgverzekering altijd mee naar het ziekenhuis.
Ziekenhuizen registreren de diagnose, behandeling en kosten in een zogenaamde Diagnose Behandel Combinatie (DBC). DBC’s staan voor alle mogelijke diagnosen, behandelingen en de kosten daarvan. Er zijn ruim 4.500 DBC’s. Elke DBC heeft een eigen prijs.
Let op: voor een onderzoek of behandeling in het ziekenhuis heeft u een verwijzing van uw huisarts of een andere verwijzer nodig. Dit geldt uiteraard niet voor spoedeisende zorg.
Kunt u geen geldig identiteitsbewijs tonen?
Zonder geldig identiteitsbewijs met uw unieke BSN kan de hulpverlener de kosten van uw behandeling niet declareren bij uw zorgverzekeraar. Kunt u geen geldig identiteitsbewijs tonen, dan wordt er direct een financiële regeling met u getroffen, voordat men met de zorg start. Medewerkers van de afdeling kunnen u hierover meer vertellen.
Wij brengen de kosten van uw behandeling in rekening aan de hand van een DBC- zorgproduct. Dit is een code die wordt gebruikt om de diagnose en behandeling die bij uw gezondheidsklacht horen vast te leggen. Onderstaand vindt u de prijslijst die wij hanteren voor de DBC-zorgproducten.
De prijzen in de standaard prijslijst worden ook wel de ‘passantenprijzen’ genoemd. Dit zijn de prijzen die we berekenen aan u als u niet verzekerd bent voor de behandeling, of indien uw zorgverzekeraar geen contract hiervoor heeft afgesloten met Alrijne. Als uw zorgverzekeraar een contract heeft afgesloten met ons, dan kunnen lagere prijzen gelden dan de lijst weergeeft. Uw zorgverzekeraar kan u hierover meer vertellen.
- Prijslijst 1 januari t/m 31 december 2024
- Prijslijst 1 januari t/m 31 december 2023
- Prijslijst 1 januari t/m 31 december 2022
Tarieven onverzekerde zorg 2024
- Tarieven onverzekerde zorg Oogheelkunde
- Tarieven onverzekerde zorg Pijn
- Tarieven onverzekerde zorg Radiologie
- Tarieven onverzekerde zorg Sportgeneeskunde
- Tarieven onverzekerde zorg Geboortehuis
- Tarieven onverzekerde zorg KNO
- Tarieven onverzekerde zorg MDL
- Tarieven onverzekerde zorg MKA
Tarieven onverzekerde zorg 2023
De kosten die te maken hebben met uw ziekenhuisbezoek worden verzameld in een diagnose-behandelcombinatie (DBC). De DBC-zorgproductcode die op de rekening staat, laat zien wat u heeft. Dit kunnen bijvoorbeeld nierstenen of een gebroken arm zijn. Ook laat het zien wat er in het ziekenhuis precies voor u is gedaan. Bijvoorbeeld een foto, een operatie of een controlebezoek. Elk DBC-zorgproduct heeft zijn eigen prijskaartje.
Een DBC-zorgproduct
De overheid wil graag dat ziekenhuizen de kosten betaalbaar houden en dat de patiënt goede zorg krijgt. Om het zicht op de soort zorg te verhelderen moeten ziekenhuizen in een bekostigings- en honoreringssysteem vastleggen wat een patiënt mankeert (de diagnose), welke behandeling die krijgt en wat de kosten ervan zijn. Alle ziekenhuizen werken verplicht met deze zogeheten DBC- zorgproducten (Diagnose Behandeling Combinaties). DBC-zorgproducten geven een beter inzicht in behandelingstrajecten en in de kosten. Zo kunnen ziekenhuizen hun bedrijfsvoering verbeteren. Dit is een positieve ontwikkeling: vooral patiënten profiteren van deze inzichtelijke, controleerbare zorg.
Hoe wordt de prijs van een DBC bepaald?
De prijs van een DBC is gebaseerd op een gemiddelde van de geleverde zorg en de bijbehorende gemiddelde zorgkosten. Niet iedere scan, consult of verpleegdag wordt apart in rekening gebracht; het gaat om een gemiddelde van alle patiënten met dezelfde DBC.
Het kan dus zijn dat u meer of minder behandelingen of onderzoeken heeft gehad dan waar de gemiddelde DBC op is gebaseerd. Toch blijft de prijs van de DBC dan hetzelfde. Voor meer informatie hierover zie deze video.
Meerdere rekeningen voor dezelfde klacht
Elke DBC heeft een maximale looptijd. Als de behandeling langer duurt, dan wordt een nieuwe vervolg DBC geopend. Het kan daardoor gebeuren dat u meerdere rekeningen ontvangt, ook als u maar 1 klacht heeft.
Video over kostenberekening
De Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) heeft de route van ziekenhuisbezoek tot rekening in beeld gebracht. In een video over kostenberekening legt de NZa uit hoe declaraties in ziekenhuizen werken: wat registreren artsen? En hoe wordt dat uiteindelijk een ziekenhuisrekening?
Bron: NZa
Overige ZorgProducten (OZP)
Naast DBC’s bestaan er ook Overige ZorgProducten (OZP). Die worden als losse activiteit genoemd op de ziekenhuisrekening.
U betaalt een verplicht eigen risico als u ziekenhuiszorg krijgt die vergoed wordt vanuit de basisverzekering. Dit eigen risico is verplicht voor iedereen van 18 jaar en ouder. Het verplichte eigen risico gaat in op de dag dat u 18 jaar wordt. Dit betekent dat u in een kalenderjaar altijd zelf eerst het vastgestelde eigen risico aan zorgkosten betaalt die onder de basisverzekering vallen. Het verplichte eigen risico 2024 is vastgesteld op €385,-
Naast dit verplichte eigen risico kan het zijn dat u een vrijwillig eigen risico betaalt. Dit heeft u dan zelf afgesproken met uw zorgverzekeraar.
Eigen risico betalen van vorig jaar?
Soms krijgt u te maken met een rekening voor het eigen risico van het vorige jaar terwijl de behandeling in het huidige kalenderjaar heeft plaatsgevonden. U krijgt bijvoorbeeld een brief van de zorgverzekeraar met een rekening voor het eigen risico van 2023, terwijl u in 2024 naar het ziekenhuis bent geweest voor de behandeling. Hoe zit dit precies?
Een ziekenhuis brengt niet alle handelingen apart in rekening. De kosten die te maken hebben met uw ziekenhuisbezoek worden verzameld in een diagnose-behandelcombinatie (DBC). Wanneer u met een zorgvraag bij de medisch specialist komt, wordt een zorgtraject voor u geopend. Een eerste DBC en vervolg DBC’s maken onderdeel uit van dit zorgtraject. We noemen dit ook wel DBC-subtrajecten. De startdatum van een DBC-subtraject is bepalend voor in welk jaar het eigen risico in rekening gebracht gaat worden door de zorgverzekeraar.
Het ziekenhuis declareert ieder DBC-volgens vastgestelde landelijke regelgeving en kan hiervan niet afwijken. Voor een conservatieve behandeling is dat 90 dagen voor een reguliere DBC en 120 dagen voor een vervolg DBC. Zodra er een ingreep/behandeling of opname in de DBC zit zal de looptijd anders zijn.
Ziekenhuizen hebben geen inzicht in het eigen risico en kunnen bij het plannen van zorg hier ook geen rekening mee houden en zijn ook niet verplicht vooraf de patiënt hierover te informeren.
Bekijk de ook de factsheet van de Nederlandse Zorgautoriteit waarin dit in een voorbeeld in uitgelegd.
Vragen over het eigen risico
Het eigen risico zal door uw zorgverzekeraar bij u in rekening worden gebracht. Voor vragen over vergoedingen of de hoogte van het eigen risico/eigen bijdrage kunt u contact opnemen met uw zorgverzekeraar. Uw zorgverzekeraar kan bij vragen over het eigen risico contact opnemen met het ziekenhuis.
De DBC-zorgproductcode die op de rekening staat, laat zien wat u heeft. Dit kunnen bijvoorbeeld nierstenen of een gebroken arm zijn. Ook laat het zien wat er in het ziekenhuis precies voor u is gedaan. Bijvoorbeeld een foto, een operatie of een controlebezoek. Elk DBC-zorgproduct heeft zijn eigen prijskaartje.
Wat betekenen bepaalde begrippen op de rekening?
Op de rekening staan een aantal bijzondere begrippen. Hieronder vindt u de belangrijkste begrippen uitgelegd.
- Begindatum: de datum van het eerste bezoek aan het ziekenhuis voor de behandeling die weergegeven wordt in de DBC-zorgproductcode. De begindatum van een vervolg-DBC is de eerste datum na het sluiten van de voorgaande DBC.
- Einddatum: de datum waarop het DBC-zorgproduct is beëindigd.
- Prestatiecode: de code voor de diagnose en behandeling die plaatsgevonden heeft.
- Zorgproductcode: de DBC code voor het pakketje zorg dat u heeft ontvangen.
- Zorgtype: dit geeft aan wat voor soort DBC het betreft (reguliere-, vervolg DBC etc.).
- Uitvoerder: deze code geeft aan welke specialist hoofdbehandelaar is.
- Diagnose: de code die hoort bij de diagnose, gesteld door de behandelend arts.
- Omschrijving/prestatie: een beknopte omschrijving van de geleverde zorg.
- Hashtotaal: controlegetal waaruit blijkt dat de te declareren zorgproductcode aan de hand van de vastgelegde diagnose en verrichtingen op de juiste wijze is bepaald.
- Bedrag: de totale kosten die worden gemaakt voor uw behandeling.
Wat is een consult op afstand?
De Nederlandse Zorg Autoriteit (NZa) wil per 1 januari 2018 de regels rondom ‘e-consult/e-health’ (nieuwe en online services binnen de zorg) verbeteren. Een van de nieuwe mogelijkheden voor ziekenhuizen en patiënten is het mogelijk maken een consult op afstand met de behandeld arts, verpleegkundig specialist of physician assistant. Zo hoeft u niet altijd meer naar de polikliniek van ons ziekenhuis toe voor een herhaalconsult. Met deze extra service willen wij u zoveel mogelijk gemak bieden en waar het kan uw herhaalconsult per telefoon te laten plaats vinden. Van het gesprek maakt uw behandeld specialist een verslag in uw medisch dossier.
- Onder een consult op afstand (e-consult) verstaan wij:
Telefonisch consult (belconsult) - Een screen-to-screen consult (video consult)
- Een consult via de e-mail
Waarom ontvang ik een rekening voor een afspraak op afstand?
Als er een afspraak op stand is ingepland zal dit het bezoek op de polikliniek vervangen. De financiële afhandeling hiervan gaat hetzelfde als een fysiek polikliniekbezoek.
Het kan zijn dat door uw zorgverzekering hiervoor eigen risico in rekening gebracht wordt. Dat is afhankelijk van de stand van uw eigen risico. De duur van het consult heeft geen invloed op de rekening.
Als u belt om bijvoorbeeld een afspraak te verzetten, dan is dit geen consult op afstand en zal dit ook niet in rekening worden gebracht.
Voorschotnota
Onverzekerde- en buitenlandse patiënten (zonder internationaal verzekeringsbewijs) betalen een voorschot op de te leveren zorg. Het voorschot betaalt u vooraf met uw pinpas. Dit voorgeschoten bedrag wordt uiteindelijk met de definitieve rekening verrekend.
Waarom ontvang ik een factuur met een wegblijftarief?
Een factuur met een wegblijftarief is een factuur voor een afspraak waar u niet bent verschenen of waarbij u zich niet tijdig (24 uur van te voren) heeft afgemeld. Helaas komt het regelmatig voor dat een patiënt zonder bericht aan Alrijne wegblijft op een afspraak. Hierdoor kan de zorgverlener deze tijd niet inzetten voor een andere patiënt. Wij hanteren daarom het wegblijftarief voor patiënten die zonder tijdig af te zeggen wegblijven op een afspraak. Het wegblijftarief is vastgesteld op 50 euro.
Waarom krijg ik de rekening thuis?
Er zijn verschillende redenen waarom u de rekening thuis krijgt:
- U bent niet verzekerd.
- U moet een eigen bijdrage betalen voor de behandeling.
- U bent poliklinisch bevallen.
- Als u geen verwijsbrief hebt. Voor fysiotherapie, ergotherapie, orthoptie, prenatale screening en oefentherapie is geen verwijsbrief nodig.
- Uw zorgverzekeraar heeft voor uw behandeling geen contract afgesloten met Alrijne.
- De behandeling valt onder uw aanvullende verzekering.
- Uw verzekeringsgegevens zijn onjuist of niet bekend bij Alrijne.
Bent u aanvullend verzekerd?
Niet alle ziekenhuiszorg valt (helemaal) onder de basisverzekering. Dat betekent dat u (mogelijk een deel van) de rekening zelf moet betalen. Heeft u een aanvullende verzekering, dan kan deze (een deel) van de behandeling vergoeden. Dit hangt af van de verzekeringsvoorwaarden. Lees daarom de overeenkomst met uw zorgverzekeraar goed door om te weten of u hierop aanspraak kan maken. Neem bij twijfel contact op met uw verzekeraar. Als u geen aanvullende verzekering heeft, of als deze slechts een deel vergoeden, dan zal Alrijne de rekening naar u sturen.
Heeft u een nieuwe zorgverzekeraar?
De rekening voor de ziekenhuiszorg gaat naar de verzekeraar waar u op de startdatum van de DBC verzekerd was. Deze startdatum is dus bepalend welke zorgverzekeraar de rekening ontvangt.
Als u al een behandeling gestart bent, en u gaat van zorgverzekeraar wisselen omdat deze meer gaat vergoeden, controleer dan vanaf wanneer de rekening naar uw nieuwe zorgverzekeraar gezonden gaat worden.
Wat u uiteindelijk moet betalen hangt niet alleen af van de DBC-zorgproduct prijs. Ook de vergoeding door uw zorgverzekeraar speelt een rol. Soms heeft u bijvoorbeeld een eigen risico. De verrekening van bedragen regelt de zorgverzekeraar met u. Het ziekenhuis staat hier volledig buiten. Voor meer informatie over de vergoeding van ziekenhuisfacturen verwijzen wij naar de polisvoorwaarden van uw zorgverzekering en naar de website of naar het informatienummer van uw zorgverzekeraar.
Diëtetiek/Fysiotherapie
Indien u in het ziekenhuis gebruik maakt van de poliklinische fysiotherapie of een bezoek brengt aan de diëtist, maar hier niet voor verzekerd bent, dan wordt de behandeling bij u in rekening gebracht en krijgt u de rekening thuisgestuurd. Dit is ook het geval als u door de arts uit ons ziekenhuis voor behandeling bent doorverwezen.
Onverzekerde zorg
Niet alle zorg die wij bieden maakt deel uit van het basispakket van de zorgverzekering. Denk bijvoorbeeld aan een borstvergroting, neuscorrectie of correctie van afstaande oren. Voor deze behandelingen ontvangt u de nota thuis. Patiënten die aanvullend verzekerd zijn hebben in sommige gevallen recht op een vergoeding vanuit het aanvullend pakket.
Onderlinge dienstverlening
Alrijne voert op aanvraag van andere ziekenhuizen bepaalde onderzoeken uit. Deze onderzoeken vallen onder 'Onderlinge Dienstverlening'. Voor deze onderzoeken, brengen we de in de prijslijst vermeldde tarieven bij het aanvragende ziekenhuis in rekening. Deze dienstverlening en tarieven gelden alleen voor andere ziekenhuizen; het is niet mogelijk als individuele patiënt zo’n onderzoek bij Alrijne aan te vragen.
Neem eerst contact op met uw zorgverzekeraar
Meer dan voorheen is het belangrijk dat u uw zorgverzekeraar raadpleegt voordat u naar een ziekenhuis gaat. Wilt u weten of uw zorgverzekeraar een contract heeft met Alrijne, kijk dan onder Contracten zorgverzekeraars.
Als u naar een ziekenhuis of instelling wilt waarmee uw zorgverzekeraar geen contract heeft, dan kan dat altijd. In dat geval wordt de behandeling echter niet altijd (volledig) vergoed. Uw zorgverzekeraar kan u meer informatie geven over wat u in zulke gevallen precies moet doen.
Om goede zorg te leveren aan onze patiënten, sluiten we elk jaar contracten af met zorgverzekeraars. Alrijne heeft voor 2024 met de meeste zorgverzekeraars een contract afgesloten. De budgetpolissen van VGZ, Zilveren Kruis en Caresq hebben wij niet gecontracteerd.
Budgetpolissen
We hebben geen budgetpolissen gecontracteerd, voor geplande zorg krijgt u geen volledige vergoeding. Controleer altijd vooraf uw polisvoorwaarden of neem contact op met uw zorgverzekeraar
Vergoeding
Wilt u weten welke zorg uw zorgverzekeraar vergoedt? Kijk dan op de website van uw zorgverzekeraar.
U vindt de gecontracteerde zorgverzekeraars Bijzondere Tandheelkunde onder deze tabel.
Aan deze pagina kunnen geen rechten worden ontleend.
|
|
||
Zorgverzekeraar |
Label |
Status 2023 |
Status 2024 |
Ditzo Zorgverzekering |
Contract |
Contract |
|
|
ASR Zorg |
Contract |
Contract |
|
|
|
|
CZ |
CZ |
Contract |
Contract |
|
Nationale-Nederlanden Zorg |
Contract |
Contract |
|
OHRA |
Contract |
Contract |
|
CZ Direct |
Contract |
Contract |
|
Just |
Contract |
Contract |
|
|
|
|
DSW |
InTwente |
Contract |
Contract |
|
Regeling Zorg Asielzoekers (RMA) |
Contract |
Contract |
|
SZVK |
Contract |
Contract |
|
DSW |
Contract |
Contract |
|
Stad Holland |
Contract |
Contract |
|
|
|
|
Menzis Zorgverzekeraar |
Contract |
Contract |
|
|
Contract |
Contract |
|
|
Contract |
Contract |
|
|
Contract |
Contract |
|
|
|
|
|
VGZ |
Contract |
Contract | |
|
ZEKUR |
Geen contract |
Contract |
|
Contract |
Contract |
|
|
Contract |
Contract |
|
|
Contract |
Contract |
|
|
Contract | Contract | |
|
Contract |
Contract |
|
|
Contract |
Contract |
|
|
MVJP |
Contract |
Contract |
|
Contract |
Contract |
|
|
United Consumers |
Geen contract |
Contract |
|
|
|
|
Zorg en Zekerheid |
Contract |
Contract |
|
|
AZVZ |
Contract |
Contract |
|
|
|
|
Zilveren Kruis Zorgverzekeringen |
Contract |
Contract |
|
|
Pro Life Zorgverzekering |
Contract |
Contract |
|
De Friesland Zorgverzekeringen |
Contract |
Contract |
|
Interpolis Zorgverzekeringen |
Contract |
Contract |
|
FBTO Zorgverzekering |
Contract |
Contract |
|
ZieZo Zorgverzekeringen |
Geen contract |
Contract |
|
One Underwriting |
Contract |
Contract |
|
|
|
|
Overig |
|
|
|
Caresq |
Aevitae (EUCARE) |
Contract |
Contract |
|
Natura Select |
Geen contract |
Geen contract |
|
|
|
|
ENO |
ENO |
Contract |
Contract |
|
Contract |
Contract |
|
|
Contract |
Contract |
|
|
|
|
|
ONVZ |
Contract |
Contract |
|
|
Jaaah |
Contract |
Contract |
|
Contract |
Contract |
|
|
|
|
|
OOM Verzekeringen |
OOM Verzekeringen |
Geen contract |
Contract |
|
|
|
|
Cigna |
Cigna Verzekeringen |
Contract |
Contract |
Bijzondere Tandheelkunde
Gecontracteerde zorgverzekeraars
- Wilt u zeker weten of uw zorgverzekeraar uw behandeling in Alrijne vergoedt, neem dan contact op met uw zorgverzekeraar.
- Het is mogelijk dat u als patiënt zelf een deel van de rekening moet betalen. Lees vooraf goed de polisvoorwaarden van uw zorgverzekeraar.
- Iedereen in Nederland heeft een standaard eigen risico van € 385,00. Het kan zijn dat u voor een extra hoog eigen risico hebt gekozen. Dat betekent dat u indien u behandeld moet worden in het ziekenhuis, u een groter deel zelf moet betalen. Voor meer informatie kunt u terecht bij uw eigen zorgverzekeraar.
- Alrijne heeft geen contract met budgetpolissen.
Uitgebreide factuur
Wanneer ontvang ik de factuur?
De zorgverzekeraar krijgt een factuur toegestuurd wanneer een zorgtraject is afgesloten en er een contract met uw zorgverzekeraar over het contractjaar is afgesloten. Een zorgtraject wordt afgesloten wanneer u voor een bepaalde klacht of diagnose uitbehandeld bent of het traject langer duurt dan een vastgestelde periode (voor de meeste trajecten maximaal 120 dagen).
Andere veelgestelde vragen
Op de website van dezorgnota.nl leest u meer veelgestelde vragen en antwoorden over ziekenhuiszorg en facturen.
Kunt u geen geldig identiteitsbewijs tonen?
Zonder geldig identiteitsbewijs met uw unieke BSN kan de hulpverlener de kosten van uw behandeling niet declareren bij uw zorgverzekeraar. Kunt u geen geldig identiteitsbewijs tonen, dan wordt er direct een financiële regeling met u getroffen, voordat men met de zorg start. Medewerkers van de afdeling kunnen u hierover meer vertellen.
Afdeling facturatie
Heeft u vragen over uw zorgkosten? Kijk dan bij het betreffende onderwerp. Staat uw vraag er niet bij, neem dan contact op met de afdeling facturatie op werkdagen tussen 9.00 en 12.00 uur. Of stel uw vraag per mail.
071 517 8181 facturatie@alrijne.nl.
Afdeling debiteuren
Voor vragen over de betaling van uw factuur kunt u contact opnemen met de afdeling debiteuren op werkdagen tussen 9.00 uur en 12.00 uur. Of stel uw vraag per mail.
071 517 8629 debiteuren@alrijne.nl
U woont of werkt niet in Nederland of u bent een illegaal in Nederland verblijvende persoon? Dan heeft dit gevolgen voor de vergoeding van de zorgkosten.
Buitenlandse patiënten van binnen de Europese Unie kunnen bij Alrijne worden geholpen wanneer zij over een European Health Insurance Card (EHIC) beschikken. Deze kunt u aanvragen bij uw zorgverzekeraar, zie de zorgwijzer voor meer informatie. Van patiënten die afkomstig zijn van buiten de Europese Unie hebben wij een garantieverklaring van de verzekeraar nodig.
Patiënten zonder verblijfsvergunning
In Nederland kunnen vreemdelingen zonder verblijfsvergunning geen zorgverzekering afsluiten. Vreemdelingen zonder verblijfsvergunning worden onderverdeeld in twee categorieën:
- Asielzoekers: vreemdelingen die een aanvraag hebben ingediend voor een verblijfsvergunning of vreemdelingen die beroep hebben aangetekend tegen een afwijkend verzoek op een aanvraag voor een verblijfsvergunning.
- Onverzekerbare vreemdelingen: vreemdelingen die onrechtmatig in Nederland verblijven.
Asielzoekers
Asielzoekers worden tijdens de asielprocedure opgevangen door het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA). Gedurende de asielprocedure zijn asielzoekers verzekerd volgens de Regeling Zorg Asielzoekers (RZA). Deze regeling geeft asielzoekers het recht op vergoeding van behandelingen die zijn opgenomen in de Nederlandse basisverzekering, uitgezonderd behandeling van transseksualiteit, in-vitrofertilisatie en alle vergelijkbare behandelingen. In Alrijne kunnen asielzoekers worden behandeld als zij hun pasje van de RZA kunnen overhandigen. Daarnaast hebben zij, net als andere verzekerden, voor medisch specialistische zorg een verwijzing nodig van de huisarts, tandarts, verloskundige, etc.
Onverzekerbare vreemdeling
Illegalen kunnen zich in Nederland niet verzekeren. Zij moeten de kosten zelf betalen. Voor geplande zorg vergoedt het Zorginstituut Nederland (ZIN) alleen aan ziekenhuizen waarmee een contract is afgesloten. Per 1 januari 2017 neemt Alrijne deze zorg op zich binnen de regio Zuid-Holland-Noord. Voor acute zorg (SEH en Huisartsenpost) kunnen patiënten terecht bij zowel Alrijne in Leiderdorp als het LUMC.
De prijs die geldt op de datum van uw eerste bezoek aan het ziekenhuis voor uw aandoening, blijft van toepassing tijdens uw behandeling. Prijswijzigingen die optreden gedurende uw behandeling, worden dus niet aan u in rekening gebracht. Op de betaling van de facturen (rekeningen) door patiënten zijn de betalingsvoorwaarden van Alrijne van kracht. Deze zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel te Leiden onder nummer 61802379.