Kwaliteit van zorg geborgd

Het komt regelmatig voor dat een patiënt na een operatieve ingreep toch nog net iets langer nodig heeft om op te knappen dan vooraf ingeschat. Twee of drie dagen langer in het ziekenhuis vormen een logistiek probleem voor de doorstroom van patiënten. Zorghotel De Kim is een deskundige zorgpartner dichtbij waar de patiënten van Alrijne in goede handen zijn. ‘Met deze samenwerking borgen we de kwaliteit van zorg voor onze patiënten’ aldus Marcel Remijn, manager zorg bij Alrijne.

Kostenstructuur

‘De kosten van het zorghotel regelen wij vanuit onze DBC-structuur (diagnose-behandel-combinatie). De patiënt hoeft niets extra’s te betalen en het scheelt het zorghotel administratieve rompslomp’ vertelt Marcel Remijn.

Erkenning voor kwaliteit

De samenwerking start met de afdeling Orthopedie van Alrijne Ziekenhuis en kan worden uitgebreid naar andere specialismen. ‘Wij zijn blij met de samenwerking met Alrijne. Het is een erkenning van de kwaliteit die ons zorghotel biedt’ aldus Marc Vieten, directeur van De Kim.

Terug naar boven