“De patiënttevredenheid is de afgelopen jaren onveranderd hoog gebleven; een 8,2 krijgen wij van onze patiënten. Dat is natuurlijk het belangrijkste cijfer voor Alrijne. Toch zijn we blij dat deze financieel moeilijke periode achter ons ligt. Na de naweeën van de fusie en de operatiekamers van locatie Leiden die maandenlang buiten dienst waren in 2017, zien we sinds september 2017 een opgaande lijn. Doordat de zorgprocessen beter lopen, hebben we weer veel patiënten kunnen helpen.“ aldus Mark de Jong, lid raad van bestuur van Alrijne Zorggroep.

Om deze positieve ontwikkeling te delen met hen die zich hiervoor het meeste hebben ingespannen de afgelopen jaren, deelt de zorggroep in de eerste week van het nieuwe jaar een extraatje, een cadeaubon, ter waarde van €100 uit aan haar werknemers. De Jong: “We zijn ontzettend dankbaar voor de flexibiliteit en continue inzet van onze medewerkers de afgelopen jaren. Zonder hen hadden we dit nooit kunnen realiseren. Zij zijn Alrijne. Met dit gebaar willen we laten zien hoe cruciaal onze medewerkers zijn voor patiënten en cliënten.”

De financiële gezondheid stelt Alrijne Zorggroep in staat om fors te blijven investeren in voorzieningen die de patiëntenzorg ten goede komen, zoals de vernieuwing van het operatiecomplex in locatie Leiderdorp en de aanschaf van de modernste apparatuur voor beeldvormende technieken (zoals MRI en CT scans).

Terug naar boven