In deze folder vindt u meer informatie over het aanvragen van uw herhaalrecepten via MijnAlrijne.


Hoe kan ik een herhaalrecept aanvragen via MijnAlrijne?

  • U logt in met DigiD op MijnAlrijne via www.alrijne.nl/mijnalrijne
  • Op de hoofdpagina klikt u boven in het menu op ‘Dossier’;
  • Onder het kopje ‘Medische gegevens’ klikt u op ‘Medicijnen’;
  • Onder het kopje ‘Medicijnen die u thuis gebruikt’ klikt u aan de rechterkant op de paarse knop ‘Herhaalrecept aanvragen’;
  • Controleer in het volgende scherm of u de juiste polikliniek heeft geselecteerd. Wijzig dit als dat niet zo is.
  • Zet in het lege veld de apotheek waar u het herhaalrecept wilt ophalen. Let op: sommige medicijnen kunt u alléén bij de apotheek van Alrijne ophalen.
  • Klik op de knop ‘Aanvragen’.
Belangrijk:
  • Wilt u een paar herhaalrecepten aanvragen? Doe dan voor elk herhaalrecept een nieuwe aanvraag.
  • Als u geen apotheek invult in het lege veld, gaat uw herhaalrecept automatisch naar uw eigen apotheek. Dit is de apotheek die u aan ons hebt doorgegeven. Sommige medicijnen kunt u alleen bij de apotheek van Alrijne ophalen. Heeft u vragen hierover? Dan kunt u contact opnemen met de polikliniek.

Kan ik nog zien welk herhaalrecept ik heb aangevraagd?

U krijgt geen mailtje of brief om uw aanvraag te bevestigen. Wel krijgt u meteen na het aanvragen van het herhaalrecept een berichtje (pop-up) boven in uw scherm. Hierin staat dat u een aanvraag heeft gedaan.

Ook kunt u uw aangevraagde herhaalrecepten terugzien onder uw e-consulten:
  • Op de hoofdpagina klikt u boven in het menu op ‘E-consult’;
  • U ziet in het overzicht alle herhaalrecepten die u via MijnAlrijne heeft aangevraagd;
  • Staat het aangevraagde herhaalrecept op ‘Gesloten’, dan is de aanvraag klaar.

Bij welke poliklinieken kan ik via MijnAlrijne mijn herhaalrecept aanvragen?

U kunt nog niet bij elke polikliniek herhaalrecepten via MijnAlrijne aanvragen. Wilt u weten of u bij uw polikliniek herhaalrecepten via MijnAlrijne kunt aanvragen? Kijk dan op onze website bij: MijnAlrijne

Bij mijn polikliniek kan ik digitaal herhaalrecepten aanvragen. Maar toch lukt dit niet voor elk herhaalrecept. Hoe kan dat?

Voor sommige medicijnen kunt u niet via MijnAlrijne een herhaalrecept aanvragen. U kunt de knop ‘Herhaalrecept aanvragen’ dan niet aanklikken. Dit komt bijvoorbeeld doordat een medicijn is voorgeschreven door uw huisarts en niet door een voorschrijver van Alrijne.
Ook kunt u geen herhaalrecept krijgen als er niet is overlegd met een voorschrijver van Alrijne.

Kunt u het herhaalrecept niet via MijnAlrijne aanvragen, bel dan met de polikliniek waar u wordt behandeld.

Wanneer kan ik mijn herhaalmedicatie ophalen bij de apotheek?

Als u niets hoort, kunt u uw herhaalmedicatie meestal binnen 3 tot 5 werkdagen ophalen bij de apotheek die u heeft ingevuld.

Het medicijnen-overzicht in MijnAlrijne is niet up-to-date. Hoe kan dat?

Het kan zijn dat het overzicht van uw medicijnen in MijnAlrijne niet klopt. Medicijnen die u nu gebruikt staan er dan nog niet in. Dit kan bijvoorbeeld komen omdat u al een tijdje niet in Alrijne bent geweest. In het medicijnen-overzicht staan de medicijnen die met u zijn besproken tijdens uw laatste zorgcontactmoment met Alrijne, bijvoorbeeld bij een opname, dagopname, onderzoek, polikliniekbezoek of (beeld)belafspraak. Degene die aan u de medicijnen voorschrijft controleert altijd uw aanvraag voor een herhaalrecept. Als hij/zij vragen heeft over uw aanvraag, wordt contact met u opgenomen.

Heeft u vragen?

  • Klopt uw medicijnen-overzicht in MijnAlrijne niet? Meld dit dan z.s.m. aan de polikliniek waar u wordt behandeld.
  • Heeft u vragen over uw medicijnen of over uw herhaalrecept? Bel dan met de polikliniek waar u wordt behandeld.
  • Heeft u vragen over de levering van uw herhaalrecept? Stel ze aan de apotheek die de medicijnen levert. Dit kan uw eigen apotheek zijn of de apotheek van Alrijne
  • Wilt u hulp bij het aanvragen van een herhaalrecept via MijnAlrijne? Of heeft u een andere vraag over het aanvragen van een herhaalrecept via MijnAlrijne? Dan kunt u bellen met de Servicedesk MijnAlrijne. Op de website vindt u informatie over de bereikbaarheid van de Servicedesk.