Wat heb ik nodig voor een e-consult?

Communiceren via een e-consult doet u op MijnAlrijne, een zogenaamd patiëntenportaal. U moet via DigiD inloggen op MijnAlrijne. Op deze manier zorgen wij ervoor dat uw gegevens goed beveiligd zijn en dat uw privacy niet in het gevaar komt.

Waarom een e-consult?

  • U communiceert op een veilige manier direct met uw zorgverlener.
  • U kunt uw vragen stellen op een moment dat u het beste uit komt, ook ’s avonds en in het weekend.
  • U kunt uw berichten altijd teruglezen op MijnAlrijne.

Hoe werkt dat, een e-consult?

  • U logt in met DigiD op MijnAlrijne.
  • Op de hoofdpagina klikt u boven in het menu op ‘e-consult’.
  • Daarna klikt u op ‘Start Nieuw e-consult’ en geeft u aan voor welke zorgverlener het bericht bestemd is. U stelt uw vraag en klikt op verzenden.
  • Als uw zorgverlener heeft geantwoord dan kunt u dat teruglezen op dezelfde pagina.

Hoe snel krijg ik antwoord?

Uw zorgverlener streeft ernaar om uw bericht binnen 3-5 werkdagen te beantwoorden.

E-consult voor andere afdelingen

E-consult is in pilotfase voor afdeling Neurologie. Als de pilotfase is afgerond, wordt e-consult mogelijk ook ingezet op andere afdelingen.

Terug naar MijnAlrijne
Terug naar MijnAlrijne
Terug naar boven