Hoe kan ik inloggen in MijnAlrijne?

Als u bij Alrijne geregistreerd staat als patiënt, heeft u toegang tot MijnAlrijne. U heeft alleen toegang tot uw medisch dossier wanneer u inlogt via DigiD met sms-verificatie of via de DigiD-app. Op deze manier zorgen wij er voor dat uw gegevens goed beveiligd zijn en dat uw privacy niet in het gevaar komt.

Let op: MijnAlrijne werkt alleen wanneer u al voor een eerste consult in MijnAlrijne bent geweest en bij ons geregistreerd bent als patiënt.

Bent u een nieuwe patiënt?

MijnAlrijne werkt alleen wanneer u bij ons geregistreerd bent als patiënt. Bent u nog nooit in Alrijne geweest en heeft u een verwijsbrief gekregen van uw zorgverlener? Dan kunt u gebruik maken van inloggen met verwijsnummer. Ga naar mijn.alrijne.nl en klik op Inloggen met verwijsnummer. U kunt een afspraak maken met uw afspraaknummer. 

Waarom moet ik inloggen met DigiD?

U hebt alleen toegang tot uw medisch dossier wanneer u inlogt via DigiD met sms-verificatie of via de DigiD-app. Op deze manier zorgen wij er voor dat uw gegevens goed beveiligd zijn en dat uw privacy niet in het gevaar komt. De extra controle is om te verifiëren dat de juiste persoon toegang krijgt tot de gegevens.

Wat moet ik doen als ik geen DigiD heb of mijn DigiD ben vergeten?

U kunt een (nieuwe) DigiD aanvragen via www.digid.nl

Ik heb wel DigiD, maar niet met sms-functie of de DigiD-app. Kan ik wel inloggen?

Nee, u kunt dan niet inloggen. Lees op www.digid.nl hoe u de sms-functie of de DigiD-app kunt gebruiken. 

Ik wil inloggen voor iemand anders, kan dat?

U kunt het medisch dossier van uw kind inzien. Dit is niet mogelijk voor uw partner of als mantelzorger. Voor de aanvraag voor een machtiging voor een kind tot 12 jaar is geen toestemming van het kind zelf nodig. Als een kind tussen de 12 en 16 jaar is, moet het kind ook zelf tekenen voor deze machtiging. Vanaf 16 jaar hebben kinderen uitsluitend zelf toegang. Lees verder

Ik heb problemen met inloggen. Wat kan ik doen? 

U kunt eerst de volgende zaken controleren: 

  • U hebt alleen toegang tot MijnAlrijne als u in Alrijne Ziekenhuis bent geweest voor een consult of behandeling. 
  • Er is iets met uw DigiD. Ga dan naar www.digid.nl voor meer informatie. 
  • Mogelijk voldoet uw browser en/of besturingssysteem niet aan de nieuwste minimale eisen om in te loggen met DigiD. Het kan zijn dat u uw computer moet upgraden. Heeft u bijvoorbeeld een computer met Internet Explorer 8? Dan moet u uw browser upgraden met Internet Explorer 9.
Terug naar MijnAlrijne
Terug naar MijnAlrijne
Terug naar boven