Alrijne biedt patiënten via het portaal toegang tot (delen van) het elektronisch patiëntendossier MijnAlrijne. U kunt tal van zorgzaken online regelen, zoals uw medisch dossier inzien, uitslagen inzien en vragenlijsten invullen.
De diensten van MijnAlrijne zijn voortdurend in ontwikkeling. De vorm en inhoud van het patiëntenportaal kunnen van tijd tot tijd wijzigen. Zo kunt u binnenkort ook herhaalrecepten aanvragen en beveiligd e-mailen (e-consult).
In MijnAlrijne vindt u een gedeelte van uw medisch dossier. Dankzij deze informatie kunt u een actievere rol spelen in uw behandeling. De informatie is vaak erg medisch geschreven. Uw behandelend arts schrijft in uw dossier als naslag voor zichzelf en voor andere zorgverleners die bij uw zorg betrokken zijn. Uitslagen zijn meestal ongecorrigeerd en niet op u als patiënt afgestemd. Ook kan het voorkomen dat u context mist.
Wij proberen u zo veel mogelijk op weg te helpen, zodat u de medische termen beter kunt begrijpen. Zie de pagina Medische termen. Met uw vragen over de inhoud van uw patiëntenportaal kunt u terecht bij uw behandelend arts.
U kunt in MijnAlrijne verschillende zorgtaken ook online regelen. Maar het gebruik van het patiëntenportaal is uiteraard niet verplicht. Het is alleen een extra service die vanuit Alrijne Ziekenhuis wordt aangeboden. U kunt ervoor kiezen om de resultaten al voor een consult in het ziekenhuis te bekijken. Het kan zijn dat u dit prettiger vindt, zodat u zich bijvoorbeeld beter kunt voorbereiden. Uiteraard kunt u er ook voor kiezen om de resultaten niet thuis te bekijken en deze te horen van de zorgverlener.
Het maken van afspraken of het aanvragen van herhaalrecepten kan ook in de toekomst nog steeds op de oude vertrouwde manieren.